Monday 4 March 2013

KAMIL SAMTTAJ

Baru je nak konker masuk nasyid ,hmm akhirnya dapat masuk musammarah.Okaylah tu , daripada tak dapat nak masuk langsung.Kan?!
Yeaah aku pikir best je musammarah ni ..Tapi latihan pon macam nak taknak je kan..
Hamprehhh..
Last minute baru nak latih.. Pasrah jelah .
Bila dah bertanding tu,mula mula memang semangat habis.Berdengung kelas tu.Bila masuk part solo.. Akak tu lupa teks.Tapi takpelah nak buat macam mana kan..Dah  takdir nak jadi macam tu.Aku pasrah dengan keputusan je.
Bila tengok nasyid buat persembahan...Sedih pulak aku tak masuk nasyid kan.Hmm...takpe ah azam aku tahun depan nak masuk nasyid.Biar kalahkan firqah lain.Yeaah !!

Nak dipendekkan cerita, keputusan ditangan juri..Okay aku malas sikit nak dengar keputusan peserta solo..So,let it goo.. Banyak pulak johan dari Al-farabi.Banyak juga johan dari IBNU SINA. wohooo..
Chop ketinggalan pulak,ni haa! Aku tengok debat bahasa inggeris IbnuSina VS IbnuRushd.. YEaaah ni first time aku tgk orang debat .English lagi tu.Ade budak kelas aku Fatimah ..Sumpah sengit gilaa.. Yang paling aku suka bila pembangkang membantah "Please sit " yeaahh...dari firqah SINA tuu..
Okay bila dah tgk tu,memberku Hawa.. Cewaaahhhh .. Dia kata budak laki blakang ni nak gerak tengok nasyid.Bila leka tgk debat ni ,terlupa pulak tgk budak nasyid laki.
WAAAAh ! Tensyen bila sampai, dah habis dah nasyid IbnuSina.Sabar je aku.Dah ah nasyid IbnuSina perempuan pun aku tak tgk.Laki punya pun aku tak tengok.Fuhhh..

Dah malas nak cerita panjang tentang nasyid..Tapi bagi aku yang paling best nasyid antara IbnuKhaldun dan Al-Farabi.. Yeaah awesome lah..Yang lawaknya ..Hidayat tu pandai pulak dia buat pentas macam pentas dia..Sumpah lawak...Yang farabi pulak si Rujhan tu.. Buat ikut sedap tekak dia je aksi dia tu.. Hahah .. Kfine serious lawak.Tapi BESTT ! But Khaldun punya sebijik cara dressing macam Khaldun perempuan.Siyes ohhhh.. Hhahahaha...

Sambung cerita aku.. keputusan KAMIL SAMTTAJ. OKay bla bla bla ..peserta solo..
K masuk pulak keputusan berkumpulan.Oh my gucci aku gementar bila diumumkan keputusan musammarah.Confirm confirm lah musammarah laki tak dapat number.SEBAB KORANG TAK HANTAR WAKIL.Tah ke bijak sangat tu !
And tiba keputusan musammarah perempuan ..Yeaah terpampang takdir disitu ,musammarah aku last.Hmm, takpe ah ..Kena jugak dengan usaha kitaorang.K tahniah ah ... And Rushd dapat johan musamamrah.K fine member aku Rushd so TAH-NI-AH laaa -,- .. Hmm..
And happy sikit bila dapat tahu nasyid perempuan number 3 buat laki number 4. O.o hate that lot.

Bila keputusan keseluruhan KAMIL SAMTTAJ dah tiba... Debaran menanti ..
Rasa -rasa Sina number berapa?!!
JENG - JENG - JENG 

Alhamdulillah akhirnya IbnuSina naik satu anak tangga. Number 3 pon jadi laaaaaaaaa. Haha daripada last lagi sekali.. Bila debaran nak tahu firqah mana number first.. Aku sebenarnya dah agak dah tau yang Al-Farabi first.. Sebab dorang banyak betul yang johan.K firqah naib johan Khaldun ..Selalunya naib johan je firqah tu.. K takpe ah..

Cuba teka firqah mana number 1?!!!
Masihkah Rushd memegang gelaran Johan ?! Atau Al-Farabi yang semakin maju?!!

Jawapannya...................
Al-Farabi menang tahun ni
!! Yeaaay TAH-NI-AH AL FARABI.. Wohoooo 
Hahah tumpang gembiraaa.
And paling terkejut nya ... It means IbnuRushd number last lah kan?! Pergh jatuh anak tangga kedebak kedebuk sihh.. Masa roadrun IbnuRushd Juara.. And then bila KAMIL IbnuRushd jatuh ..
Benda tak dijangka kan .. Hmm,sabarlah ..Mungkin dah takdir right..

Hmm,Roadrun dah habis ,KAMIL pon dah hbis ..The last one is SUKAN..
Waaah benda yang paling aku gemari.. 
Tapi apa pon ,memang terbaaik ah.. Sumpah bessttt...
Kenangan manis& pahit bersama firqah sendiri.. 
Itu jelah kuut aku nak cerita.. Hehe *peace*
Jangan marah.Program sekolah nanti aku update.Yeh yeh ... Thanks kepada yang sudi membaca blog yang tak menjadi sangat ni. Hewhewhew.

Akhir kata ,sekian wasalam..

No comments:

Post a Comment