Saturday 30 March 2013

Doctor met Patient

Uuuuuuuu...
Terasa sakit sangat.Ya Allah tak boleh bukak..Sakitnyaaaa..Kenapakah nii.
*TengokCermin*
Ya Allah Ya Rabb , panjang nya ulser..Besar pulak tu..Taknak besar lagi lah kan..
Ya Allah peritnyaa....Acaner nak makan ni kawan..
Huuuuu~~~~ :(
Redha ~ Itu sahaja yang mampu..Alhamdulilah Allah memberi aku ujian untuk terus mendekatkan diri pada dia.
Okay ,Hmmm..Tajuk nampak menarik..But seriously memang menarik untuk dicerita .

Hmmm,let start.Huhuuuu~
Penyakit ulser ialah satu penyakit yang paling famous untuk anti cause what cause tak boleh nak makan sangat..Hilang selera kalau susah nak makan.Kan?! OKay i know.Aku pun rasa benda tu.
Aku tak sangka ulser aku dah membiak membesar besar panjang dan panjang.Arghhhh,sabar je.Dan aku tak pernah alaminya sampai tak boleh nak bukak mulut.
And last dia dah membengkak ,pipi ni pun dah jadi 'comel' ..
Hikhikhik *tutupMulut*
And then terjadilah sesuatu peristiwa 'Doctor Met Patient'
Pada mulanya ,aku ngan dia biasa je..K!
And then bila aku cerita yang aku bengkak gusi adn ulser what so on...Dia dah bersikap mcm doctor..So aku plan utk panggil dia doctor.Huhuhuuuu~
And dia membebel kat aku mengalahkan MAK aku sendiri .K takpe,dia nak bersikap 'caring' lah tu.Tahu sangat.Wahahahahah..
And tiap hari dia peringat aku untuk berkumur air garam and titik kan ubat ulser supaya cepat sembuh..Bila aku rasa sakit itu kembali,aku akn bagitahu doctor tu.Dia pun nasihat lah bagai.
And aku suka part ni .Satu hari tu dia cakap jangan minum ais ataupun kurangkan buat masa ni minum air yang ber'ais' . Aku cakap 'Satu hari tak lengkap hidup aku kalau tak minum air sejuk or ais"
Dia kata "Kalau nak sangat minum,boleh.. tapi kena ikut cakap doctor.Hahah"
K dia dah mengaku dia doctor aku.. Dalam masa 3 or 4 hari ,ulser aku membaik ..Yang happy sekali doctor yang rawat aku..
K thanks a lot doctor ! Saya hargai usaha doctor ! Haha *TayangGigi*
Cuti aku happening bila tercipta satu memori 'Doctor met Patient'

Hahah,lawak lawak ..*k tahu tak lawak pun sebenarnya*
Itu je nk update pun.Takkan lah nak update full apa yang aku cakap ngan doctor..
OOOOOOO cop cop cop.. Doctor tu bijak tau..Macam macam benda dia tahu..And best kalau tanya dia banyak2.
Maybe tak perlu kut nak mention siapakah gerangan doctor itu.Hanya aku dan dia yang tahu ..Hikhikhik..
Sorry to say,aku dengan dia it just senior and junior or doctor and patient..Wahai sahabat ,jangan berpikir yang bukan bukan tentang entry yang baru ni..It just a memory to share.
Thats all..


Sekian ,wasalam..Thanks to who read this entry. :D Ta ta...
*LambaiTangan*

No comments:

Post a Comment