Sunday 3 March 2013

Roadrun :D

Bila dapat tahu je tarikh roadrun antara firqah,terus semangat tu membara. Yelah tahun ni first time kut aku ikut serta roadrun SAMTTAJ.Tahun lepas kan aku dekat SAMSHSB ,roadrun pun dekat sana.
Petang rabu tu ade latihan roadrun.Yeaah mesti semua pakat jalan je ni.Comfirm punya .Dah nama pun LATIHAN roadrun.Siapa je yang nak bersemangat kan. Aku seperti biasa mesti dengan Hawa.Kitaorang jogging tengok permandangan yang boleh dikatakan 'indah'. Tiba-tiba tetamu tak diundang datang. Woooo,taknak kalah kan budak lelaki ni. First aku nampak luqman,and then haris and then nafis and then megat.. Semua batch form2 je.. Mana batch atas duh.Haha.
Buat tak heran ah sebab baru sikit kan budak laki yang kat depan.Sekali datang batch atas dengan wajah semangat nya.. Pergh apa lagi aku pun nak ikut pecut gak lah.Gaya macam roadrun betul je dorang ni.Haha.. Semua yang aku nampak semuanya Farab,Rushd ngan Khaldun. Apa ke lemah nya Sina ni. Haiiihhh sabor je. Takde tanda tanda semangat langsung.
Jogging punya jogging , ade pulak yang duk perli perli aku lembab. Kwajoo gak ayat di situ ..
Hmm, dengan wajah selamba aku pecut .Hambik kau ternganga terpinga pinga kau kejar aku. Haha
10 minit habiskan pusingan.Hmm,10 minit ..Pendeknya jalan roadrun.Serious kuut pendek.Maybe ada chance kut nak menang tahun ni.

Bila sampai nya hari Khamis..Jalan dekat kaki lima ke arah kantin sekolah. Tengok ade peta yang menunjukkan jalan roadrun.Sekali dia bagi panjang daa.Ternganga aku dibuatnya sihh.. Sumpah jauh gak. Tapi bila tengok laki punya lagi jauh.Mati matian aku ingat perempuan tak bertembung dengan laki. Rupenya,hmm.. Alamat nya tayang muka nak pitam ah.

Tiba hari yang dinantikan , hari yang mendebarkan...Hari Jumaat penghulu segala hari.Hehe..
Roadrun start pagi ..Aku tengok semua bersemangat pakai number masing masing. Waah ,aku cuma cari budak Sina je. Last last aku yang kena marah dengan Hawa sebab lambat. Lambat apa jadah nya Hawa, kira okaylah aku datang ni.Yeaay semangat pulak bila dah bawak kasut sukan yang tak pernah guna 2 tahun dah.Hehe... Kebetulan kasut sukan aku merah. Memey ah menyala.. Dengan baju merah ,kasut tu pulak merah menyala. Silap ah kalau orang tak pandang atas bawah ,kan.Hahah.Bila cikgu arahkan semua form1 dan form2(perempuan) bersedia. Semua orang tepuk tangan.Yang galak sangat sebut nama aku apahal duhh.Buat malu je.Semangat habis kut time tu.

Bila dah start lari tu. Niat nak jogging je sekali Hawa pecut ke depan tinggal aku kat belakang.Sabar je.Terpaksa lah lari sorang sorang.10 minit selepas tu.. Ade pulak jembalang yang tgh lari .. Luqman rupenyaa.. And then start haris. Laju siihh korang lari.. Aku dah mengah mengah dah separuh jalan . Haduuhhh.
Then banyak pulak Rushd,Khaldun,Farab kat depan .. Manalah budak budak Sina ni.. Tak muncul pon.. Takde harapan ke nak menang. Sakit pulak mata aku memandang baju baju selain warna merah.
And bila dah pertengahan tu.. Kebanyakan nya semua laki dah maju ke depan.Nampak gayanya aku tak menang kuut.(Memang pun). Tiba tiba terserempak dengan Megat.. Dengan selamba nya aku cakap kat dia " Hooii,mati matian aku ingat kau dah kat depan.Apalah,macam mana nk jadi harapan ni". Pandai pulak di ketawa kan.. Jogging punya jogging .. Tullah ,Syahir, mamat form5 semua pecut ke depan.. Sabar je.Apesal lah aku lambat sgt. Tiba-tiba terserempak lagi dengan Megat. "Aku pikir kau dah menang tadi." Selamba pulak Megat perli aku. What taaaa.. Haihhh..

Dah nampak dah sekolah samttaj.Laju je aku nak pecut time tu bila cikgu semua suruh lari lagi laju.Tak pikir muka aku ni dah cukup menunjukkan aku nak pitam.Waaah dah nak sampai ..Sekali toleh belakang.. Syafiq hamdan?!! Oh my gucci.. Tak boleh jadi.Tengok yang lepasi aku.. Muiz dengan member dia. Ohhh nooo ! Taknak kena perli. Apa lagi pecut dia ah.Bila nampak ustaz Zul dah semangat sorak 'Sina kalahkan Khaldun' .. Silaplah kalau aku tak pecut.Haha.. Say TATA tu Muiz and his friend.Waah syok habis. Baru ade feel nak perli dia.Hahah *kidding*

Dah sampai sekolah.Tah ke bengang nya aku bila tak tahu nama nk sumbat checkpoint tu.Gelabah kutt nak letak checkpoint tu.Dalam otak aku cuma nak AIIR ! Waa haus ! Yang si hawa sempat nk ajak aku sembang.Wa buat aku marah.Aku nak air lah sewel.Haduuhh masalah betul sih Hawa ni.
Dapat je teguk air..Allahu ! Leganya tekak aku.Tengok ramai lah jugak yang baru sampai pagar sekolah.Cikgu Madihah ,Ustaz Zul dah semangat suruh budak sina lari laju sikit.Hahah.Lawak gak time tu.
Bila aku pergi balik tempat pendaftaran nombor tu.Yang peliknya,dorang kata kaunter tu dah tutup padahal ada lagi budak form2 yang lapor diri yang dapat tempat kelima.What the hack aku datang dulu ,asal aku tak dapat nombor.Kebengangan disitu.Sabar gilaaa..

Bila dah sampai pengumuman keseluruhan rumah sukan mana yang juara.Hati ini dah nak menangis ..Sebab ramai kut rumah sina yang banyak tak menang.Tengok sorakan Sina pon macam apa je.Lain bila mengaum je Rushd.. Semua pelik."Aum Aum.. " Arghh sabar je."Black yellow" Argh lagi sabar.
Bila Farabi menaik lagi.. "Al-Farabi,Al-Farabi bersemangat.." bla baa... Haihh.. Khaldun pulak " Takbir! Allahu Akhbar." woo sampai ke belakang.. Argh Sina .. Hmm,tak syookk ah.. Setakat campak bendera merah.Macam apa je.. Sina come on.. Sakit pulak dengar yang lain.Takpe walaupun tiada sorakan ,Sina pasti MENANG!.

Yeaahh akhirnya keputusan diumumkan,kesabaran tahap membuak disitu bila dapat tahu IbnuSina ,last .. Hmm, sabar je.. Okay takpe Sina tak menang..Tengok ah bila Sina membara.. Haa! Tercengang kau gitunya. Hahah.. Tapi apa pun , kenangan paling manis ...Serious best bila tengok semua semangat membangunkan Rumah Sukan Sendiri..

Kenangan Manis buat semua..Hargailah detik detik itu :D
Sekian ,wasalam :D *peace*

No comments:

Post a Comment